برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

پرورش کودک دو زبانه را بدون اشتباه انجام دهید!

پدر و مادرهایی که میخواهند کودک دو زبانه داشته باشند و یا زبان دومی را در کنار زبان مادری به فرزندشان یاد دهند ممکن است به صورت ناخودآگاه اشتباهاتی را مرتکب شوند که در روند یادگیری کودک موثر است. در این مطلب برخی از اشتباهات رایج والدین در پرورش کودک دو زبانه را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

پرورش کودک دو زبانه

زمان مناسب برای پرورش کودک دو زبانه

هر چه زودتر آموزش زبان دوم را شروع کنید شانس موفقیت و پیشرفت کودکتان بیشتر است. اغلب زمان مناسب برای پرورش کودک دوزبانه را از سن سه سالگی و قبل آن تخمین می‌زنند. اما شما میتوانید در هر سنی حتی بعد از سه سالگی آموزش زبان انگلیسی کودک یا زبان دومش را آغاز کنید.

تسلیم نشوید!

یکی از روش‌های ساده برای پرورش کودک دو زبانه استفاده از کارتون‌های کودکانه به زبان انگلیسی است. در این روش کافی است روزانه بین ۱ تا ۴ ساعت کارتونی متناسب با سن کودکتان را برای او پخش کنید. کودکتان در این کارتون‌ها با تکنیک‌های مکالمه و همینطور کلمات جدید آشنا می‌شود. اما برای گرفتن نتیجه مطلوب باید این روش را برای چندین سال متوالی و به صورت پیوسته تکرار کنید. یادتان باشد گام‌های آهسته و پیوسته همیشه به مقصد می‌رسند.

سی دی‌های پرورش کودک دو زبانه

برای انتخاب منابع اموزش زبان انگلیسی کودک دقت کنید. استفاده از نرم افزارهای اموزش زبان انگلیسی کودک برای بچه های خردسال و نوپا سخت است و نمیتواند اشتیاق کافی برای پیگیری مداوم را در آنها ایجاد کند. به همین منظور میتوانید از کارتون‌های کودک دو زبانه برای اموزش استفاده کنید. این کارتون ها علاوه بر داشتن محتوای جذاب و متنوع اثر مثبتی روی پیشرفت دایره لغات و مکالمه کودکان دارند.

یادگیری زبان را به سرگرمی تبدیل کنید

پرورش کودک دوزبانه باید به صورت یک تفریح جالب و سرگرمی باشد. این طبیعی است که گاهی کودکتان به زبان دیگری (اول یا دوم) به شما پاسخ دهد. به هیچ وجه کودکتان را مجبور نکنید تا فقط به زبان دوم حرف بزند. همینطور از مقایسه کردن مهارت‌های زبانی او با همسالانش به شدت دوری کنید. این رفتار باعث می‌شود کودکتان تمایلی به استفاده از زبان دومش نداشته باشد و یادگیری آن را متوقف کند.

کودکان را در معرض نمایش نگذارید

از کودکان خود نخواهید تا در جمع‌های خانوادگی و دوستانه برای اثبات میزان پیشرفتش به زبان دوم صحبت کند. زمانی که بچه ها زبان جدیدی یاد می‌گیرند نسبت به یادگیری خودشان حساس هستند و نمیخواهند اشتباهی داشته باشند این درخواست شما به آنها استرس زیادی وارد می کند به ویژه اگر شخصیت کودکتان محجوب و خجالتی است هرگز برای نشان دادن سطح پیشرفتش او را در چنین موقعیتی قرار ندهید.