برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان آری یا خیر؟

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به عنوان زبان دوم مغز آنها را از سنین کم به چالش می‌کشد و رشد شناختی، اجتماعی، عاطفی، قدرت یادگیری و شانس موفقیت در زندگی‌شان را بهبود می‌بخشد. در ادامه درباره بعضی از برتری‌های کودکان دو زبانه نسبت به سایرین صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

"<yoastmark

فایده و مزیت پرورش کودک دو زبانه چیست؟

آموزش زبان انگلیسی به کودک باعث می‌شود تا آنها به زبان دیگری فکر کنند و مهارت‌های تفکرشان قویتر از دیگران شود. از نظر ادامه تحصیلات آکادمیک هم یادگیری زبان جدید منجر به ایجاد فرصت‌های نوین تحصیلی می شود. برخی از مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان عبارت است از:

  • چنین کودکانی با جا به جایی بین زبان‌ها رویکردهای انعطاف پذیرتری برای حل مسئله اتخاذ می‌کنند.
  • توانایی خواندن و نوشتن و تفکر به زبان دیگر سطح تفکر انتزاعی‌شان را بالا می برد که پارامتر مهمی در یادگیری افراد محسوب می‌شود.
  • کودکانی که از سنین کم زبان دوم را یاد می‌گیرند میتوانند در بزرگسالی از فرصت های شغلی بهتر برخوردار شوند و در صورت زندگی در کشورهای دیگر ارتباط اجتماعی سازنده‌ای برای خود ایجاد کنند.
  • بچه‌های دوزبانه در مدرسه هم موفق‌تر هستند. آنها با داشتن پایه و اساس قوی در زبان مادری خود میتوانند دانسته‌هایشان را برای ارتقای مهارت‌های خود بکار گیرند و به دلیل مهارت‌هایشان معمولا از اعتماد به نفس بیشتری نسبت به همسالانشان برخوردارند.
  • آموزش زبان انگلیسی به کودکان میتواند آنها را به فردی مسلط در زبان تبدیل کند. چون کودکان خردسال به خوبی صداها، کلمات و عبارات را تقلید می‌کنند در حالی که بزرگسالانی که زبان دوم یاد می‌گیرند اغلب در این زمینه چندان موفق نیستند.

آموزش زبان به کودکان به دو فاکتور بستگی دارد!

استفن کراشن؛ زبان شناس و مروج آموزش‌های دو زبانه معتقد است که راز موفقیت در آموزش زبان انگلیسی به کودکان به دو فاکتور بستگی دارد.

  • اول باید سعی کنیم زبان دوم را طوری ارائه کنیم که قابل درک باشد. یعنی کودکان همانطور که چیزی را میخوانند یا می‌شنوند متوجه مفهومش شوند.
  • دوم اینکه یک ارتباط ذهنی بین یادگیری زبان دوم و کودک ایجاد کنیم. زیرا کودکان چیزهایی که برایشان جذابیت دارد را به خوبی متوجه شده و به خاطر می‌سپارند.

با استفاده از این دو فاکتور یادگیری زبان دوم برای کودکان جذاب و قانع کننده می‌شود. اما چطور میتوان این دو مولفه را در یک پکیج کودک دو زبانه جمع‌آوری کرد؟ ساده است؛ کارتون کودک دو زبانه یکی از بهترین تکنیک‌ها برای پرورش کودک دو زبانه است. برای اینکه محتوای آن برای کودکان جذاب و قانع کننده است و دقیقا تصاویری را که میبینند از طریق تصاویر در ذهنشان ثبت می‌شود.

همینطور با دیدن مداوم کارتون کودک دو زبانه دایره لغات و واژگانشان گسترده‌تر می‌شود که روی پیشرفت‌های زبانی شان اثرگذار است و باعث پرورش کودک دو زبانه می شود.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید!